2011. augusztus 12., péntek

Halloumi tepsis krumplival, sáragrépán párolt karajjal


A karajszeleteket olíva olajon "kérget" sütök, sózom, borsozom, majd tányérra szedem őket. A felkarikázott sárgarépát a maradék olajon megpirítom majd visszateszem a hússzeleteket, s felöntöm fehérborral és fedő alatt puhára párolom. (Most sikerült sárgarépa golyókat kapnom, így formailag is színesíthettem a vacsorát).

A tepsit kivajaztam, beletettem a meghámozott, alig 1 centis szeletekre vágott burgonyát. Megsóztam, majd egy kiscsokor friss kakukkfű levéllel, 1 gerezd elkapart fokhagymával, 10 dkg lereszelt parmezánsajttal megszórtam, nyakon öntöttem egy pohár tejföl és tejszín keverékével, amit kézzel jól elkevertem a krumplikon. 30 percre 200-220 fokra melegített sütőbe tettem.

A hűtőben talált gombát felszeleteltem, vajon megpároltam, sóval borssal fűszereztem.
A serpenyőben maradt vajat kiegészítettem egy kis olíva olajjal, amin egy felkarikázott chilit megfuttattam. A felszeletelt halloumit erre helyeztem és aranybarnára grilleztem. Koktélparadicsommal díszítve kínáltam.

Hozzávalók (4 főre):
4-6 szelet karaj
50 dkg sárgarépa
25 dkg gomba
2 dl száraz fehérbor
20 dkg halloumi
1 chili
1 kg burgonya
1 250 ml főzőtejszín
1 125 g-os tejföl
10 dkg parmezán (frissen reszelve)
1 gerezd fokhagyma
kakukkfű
5 dkg vaj
olíva olaj
só, bors

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése