2011. augusztus 30., kedd

Gyömbéres csirkemell, sütőtökkel és paprikaszósszal


A csirkemelleket szeletekre bontom '7-9' fűszersóval besózom, és a gyömbért ráreszelem, majd kevés tejjel felöntöm és egy éjszakára a hűtőbe teszem.
Hozzávalók
70-80 dkg csirkemell
4 cm darabka pucolt, friss gyömbér
1,5 dl tej
fűszersó,
vaj a sütéshez
3 evőkanál méz
Elkészítés előtt a páclevet elöntöm, a melldarabokat megtörlöm papírtörlővel. Ha már puhára párolódott, megkenem a mézzel és aranybarnára sütöm.
A sütőtököt feldarabolom és tejes vízben puhára főzöm. A felesleges folyadékot leöntöm, (elteszem egy következő krémleveshez) botmixerrel pürésítem, fűszersóval szerecsendióval ízesítem és kukoricakeményítővel sűrítem.
1 kg sütőtök
3 dl tej+ 1 dl víz (hogy ellepje)
só, szerecsendió, keményítő

A paprikákat magas hőfokon a grillsütőben feketére sütöm. Majd egy tálba teszem, fóliával letakarva 15 percig párolom. Majd lehúzom az elszenesedett héjat, száraz fehérborral botmixer segítségével pürésítem. Vajon friss oregánót és rozmaringot pirítok, majd egy kanál curryporral is meghintem. Hozzáöntöm a pürésített paprikát és mégegyszer összeforralom.
2 kaliforniai paprika
3 szál oregánó (csak a levelek)
2 szál rozmaring (csak a levelek)
1,5 dl száraz fehérbor
1 evőkanál currypor
5 dkg vaj
Dió olajjal meglocsolt vegyes-salátaágyon kínálom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése