2011. augusztus 23., kedd

Borsó krémleves


A nyári leves repertoáromat szeretném gazdagítani ezzel az egyszerű, finoman különleges fogással. Később majd az Anyukámtól megszokott számomra isteni (cukor)borsó leves receptjét is megosztom, most azonban egy másfajta elkészítést-fűszerezést ismertetek.
Hozzávalók
50 dkg borsó
1 l zöldségalaplé
2 dl tej
1 salott hagyma
só, bors
1 kicsi bagett
10 dkg natúr kecskesajt (rondin)

A hagymát megpucoltam, apróra vágtam, kevés olajon üvegesre pirítottam. Hozzáadtam borsót kicsit dinszteltem, majd felöntöttem az alaplé-tej keverékével. Amikor puhára főtt simára turmixoltam. A tűzre visszatéve, fűszereztem, s még egyet forraltam rajta. A bagettet felkarikáztam, vékonyan megkentem vajjal, s a sajtot eloszlattam a tetején s ropogósra pirítottam. Ez lett a zöld krémleves "betétje".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése