2011. augusztus 14., vasárnap

Klasszikus vasárnapi ebéd


Húsleves daragaluskával
Pécsett voltam hétvégén, s szerettem volna valami egyszerű, klasszikus vasárnapi ebédet készíteni barátnőméknek. A szombati vacsorához szükségem volt néhány szelet húsra, így egy kisebb csontos rövidkarajt vásároltam. A csont a levesbe, a szelet húsok pedig a második fogásba kerültek. Ha itthon készítem a főzés gyorsítására kuktát használok. Ennek hiányában hagyományosan, nagylábosban 4-4,5 órán keresztül főztem a levest.

A karajcsont mellett csirkeszívek, és egy pulykanyak került a főzőedénybe, amit 2,5 liter vízzel öntöttem fel. Először nagy lángon (most platnin) só hozzáadásával forralni kezdtem, majd az első habok megjelenésétől kezdve gondosan, szűrővel tisztítottam meg a "húslét". Amikor már nem képződött több hab (kb. 10 perc) beletettem a megtisztított zöldségeket, fűszerezésként 2 db marhahúsleves kockát tettem bele, és néhány szem egész borsot. A lángot takarékra állítottam és vártam, hogy minden tökéletesre puhuljon.

Hozzávalók:
1 (kb. 20 cm) rövidkaraj csontja
1 pulykanyak
20 dkg csirkeszív
2 nagy sárgarépa (hasábra vágva)
1 fehérrépa
1 kis vöröshagyma (egészben)
1 darabka zeller (kb. 5 dkg)
1 darabka karalábé
1 paradicsom
1 (édes) paprika
legalább 3 teáskanálnyi só
4-6 szem bors
2 marhaleves kocka (ha teszek bele marhahúst is, akkor ezt elhagyom)
Mivel cérnametéltet nem találtam barátnőmnél, daragaluskát készítettem.
1 felvert tojáshoz kb. 10 dkg búzadarát kevertem, 10 percig hagytam dagadni, majd a leves levében kifőztem őket.
A leves mellé chili paprikát kínáltam, így lehetet "erősíterni" az ízét! :-)


Rántotthús krumplipürével és paradicsom salátával
A karajt felszeleteltem párat felhasználtam az előző napi vacsorához. Kikloffoltam, sóztam, majd liszt-tojás-prézliben bepaníroztam, bő olajban kirántottam.

A megpucolt, kockára vágott krumplit sós vízben feltettem főni, majd krumplinyomóval pürésítettem. 50 dkg krumplihoz 5 dkg vajat, 1 tojást, 5 dkg lisztet és egy bögre tejet tettem, hogy egy kicsi pikantériája legyen, a tejbe elkeverve egy késhegynyi nepáli "turmeric" fűszer is került.
A paradicsomot felkockáztam, két szál apróra vágott újhagymával és egy kisebb csokor petrezselyemmel megszórtam. 1 kávéskanál só, egy evőkanál cukor, két evőkanál ecet (20%-os) és 3 dl víz keverékével leöntöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése