2011. augusztus 31., szerda

Trüffeles csoki-torta, málna darabokkal


Újabb bevont tortát készítettem. Már korábban írtam a soproni Harrer cukrászda liofilizált gyümölcseiről, most a málnát használtam fel. A torta alaphoz most Kiskukta 2 tojásos receptjét alkalmaztam. Talán a kicsi tortaforma miatt, 35 percig kellett sütnöm, hogy a "tűpróbának" megfeleljen. S a többszöri sütőnyitás miatt a közepe kipúposodott. Ám nem estem kétségbe, a már jól bevált praktikával (tortalapok cseréje) egész pofás formát alakítottam belőle. A torta bevonásához pillecukros kakaós-bevonót készítettem. A torta krémjét tonkababbal ízesítettem egy korábbi recept szerint.
Hozzávalók
15 dkg 70%-os étcsokoládé
1 dl tejszín
4,5 evőkanál porcukor
10 dkg vaj (jó minőségű)
A tejszínbe beletörtem a csokoládét, felolvasztottam, belereszeltem egy tonkababot, majd hozzá adtam a porcukrot. A vajat habosra kevertem, majd eldolgoztam a kihűlt csoki-tejszín keverékével. Kicsit hígabb lett ezért a felhasználás előtt 20 percre a hűtőbe tettem.

Pécsett kóstoltatták meg velem az €-os boltban kapható, finom, olvadós, csupacsoki trüffelt, amit a díszítéshez használtam. Hogy a trüffel "csúcsok" és a málnadarabok megragadjanak, a bevonót még megkentem egy kis étcsokis mázzal. A kínáláshoz tejszínhab jár.

2 megjegyzés: