2011. december 31., szombat

Sárgarépa-krémleves


Idén szilveszterkor rögtönzött "retro" házibulit szerveztünk. Az egész napos program délelőtt 10-kor kezdődött. Azt találtam ki, hogy a vállalkozókedvűekkel elkészítjük az esti fogásokat. A következő néhány recept ezeket fogja bemutatni.
Rengeteg krémlevest főztem már barátaimnak, szerettem volna előrukkolni valami egyszerű, később akár maguknak is könnyen előállítható, ám mégis különleges fogást, így született meg a sárgarépa-krémleves.

Hozzávaló 4 főre:
80 dkg sárgarépa
6 dl alaplé
3 dl tej
3 dl kókusztej
1 teáskanál gyömbéres chiliszósz
só, bors
1/2 csokor friss koriander

A répákat megtisztítottam, 1 cm vastag karikákra vágtam, majd a tej-kókusztej-alaplé keverékében puhára főztem. Turmixban vagy botmixerrel simává aprítjuk s fűszerezzük.
(Ha nincs kókusztejünk akkor kókuszreszelék és tej is tökéletes, a gyömbéres chiliszószt is helyettesíthetjük egy darabka gyömbérrel és egy késhegynyi chilivel).
A megmosott, apróra vágott illatos koriandert a végén tesszük csak hozzá, egyet hagyjuk rottyanni, majd ízlés szerint zsemlekockával tálaljuk.

Koriander (Coriandrum sativum) bővebben, például ITT olvashattok. Jó étvágyat! :-)

1 megjegyzés: