2011. december 12., hétfő

Csokoládé mousse baileys-zel


A Zila tortaforma újabb darabját próbáltam ki. A finom csoki-kockákat baileys-es mousse-szal töltöttem.
Hozzávalók a csokimoussehoz:
3 lap zselatin
25 dkg étcsokoládé
2 egész tojás
2 tojássárgája
3 dkg cukor
1 teáskanál vanília aroma
3,5 dl tejszín

A zselatint hidegvízbe áztatjuk, ha megpuhult, kinyomkodjuk és feloldjuk az előzőleg megmelegített fél deci tejszínben. A tojást, a tojássárgákat a cukorral és a vanília aromával habosra keverjük. Közben felolvasztjuk gőz felett a csokoládét és a tejszínt habbá verjük. A tojássárgahabhoz keverjük az olvadt csokit, a zselatinos tejszínt majd tejszínhabbal lazítjuk.

A formaelválasztóval befújt szilikonformába öntjük, határozott ütögetéssel "légtelenítjük". Ha kihűlt, min. 3 órára, de akár egy egész éjszakára hűtőszekrénybe tesszük.
Az ír krémlikőrös tölteléket másnap készítettem.

Hozzávalók a baileys-es moussehoz::
1,5 dl tejszín
1 dl baileys
1,5 lap zselatin
1 egész tojás
2 tojássárgája
1,5 dkg cukor
15 dkg tejcsokoládé
A zselatinlapokat hideg vízbe áztatjuk. Az egész tojást és a sárgájákat a cukorral habosra keverjük, majd hozzáöntjük az olvasztott csokoládét. Egy másik edényben habbá verjük a tejszínt. A megmelegített likőrhöz hozzákeverjük a hideg vízbe áztatott, kinyomkodott zselatinlapot, majd a csokis-tojáshabhoz keverjük. Végül óvatosan összedolgozzuk a tejszínhabbal.

A hűtött szilikonformát -hőlégfúvó hiányában- hajszárítóval kicsit megfújtam, így könnyen eltávolítottam a formát, majd a baileys-es mousse-szal megtöltöttem az üregeket. S ismét 3 órára dermedni, hűvös helyre tettem. A kockákat tetszőleges formákra vágva, háromszínű csokoládéforgáccsal díszítve kínáltam.
Ha nincs szilikonformánk, akkor kehelybe is rétegezhetjük. Mindkét krém önálló desszertként is fogyasztható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése