2010. július 4., vasárnap

Vanília, az édesség zamata

Dél-Indiai utam során jártam, a Kerala és Tamil Nadu tartomány határán fekvő Kumilyban.
Itt felkerestünk egy bioültetvényt, ahol lehetőségünk volt -többek között- vanília rudat is vásárolni. A fényes, kövér, hajlékony, isteni illatú fűszert szerettem volna minél tovább megőrizni. Anyukámtól azt láttam, hogy a "felesleges" rudakat jól zárható üvegben por,- vagy kristálycukorba dugja, s így saját készítésű vaníliáscukra lesz. Barátnőm hívta fel figyelmemet a "desszert.eu"-n lévő eszenciakészítésre. Én kisebb mennyiséget csináltam, annak a receptjét írom le.
Vettem egy jól záródó üveget, 5 vanília rudat és 1 dl 70%-os tiszta szeszt (gyógyszertárban kapható).
A rudakat félbevágtam, betuszkoltam az üvegbe és felöntöttem az alkohollal. Az eszencia 1 hónapnyi érlelés után használható, addig amíg van! :-)
Az érlelés alatt minden nap egyszer megráztam, hogy jobban kioldódjon a rudakban rejlő aroma. Mostanában csak használat előtt teszem ezt meg. Kiskanállal adagolva adom az ételekhez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése