2010. augusztus 22., vasárnap

Diós rizs

Egy-egy gyors ebéd "garnírungja" lehet. De, hogyis készítem én a rizst? Akik ismernek tudják, rendkívül sok "kütyű" megtalálható a konyhámban. Így a rizspároló is. Ám abban csak a szimpla, "natúr" rizst szoktam készíteni.
Anyu, -hogy Papám kedvében járjon-, hagymával, petrezselyemmel, vagy a saját készítésű darált-zöldséggel ízesítve főzi a rizst. Talán ez ösztökélt a kísérletezésre, s tettem diót, mazsolát, curryt, paradicsompürét, provance-i fűszereket a rizs főzőlevébe. Tehát az alap rizs 4 főre: egy csésze (2.5 dl) rizst megmosok, majd magasfalú lábosban, 1-2 evőkanálnyi olajon, kis lángon 5-10 percig pirítom. Két és fél csésze vízzel felöntöm, egy kávékanálnyi sót teszek rá, megkeverem, lefedem, a lángot takarékra állítom, 20-25 perc alatt készre főzöm. (Üvegfedőt használok, így nem kell emelgetve nézni, mennyire párolgott el a víz.) Tálalásig fedő alatt tartom. A diót (maréknyi) még a pirítás elején keverem a rizshez.

1 megjegyzés:

  1. Köszi hogy megosztottad a titkot. Idáig csak a tapadós rizst tudtam produkálni, de azt a megszokott "nívóval". Legközelebb igyekszem az itt írtak szerint előállítani az igazi finom, RIZST!

    VálaszTörlés