2010. november 10., szerda

Késő-születésnapi torta


Keresztlányom születésnapján nem tudtam részt venni, ezért egy késő-születésnapi tortát sütöttem neki. Különlegeset szerettem volna, s ami tetszik egy 7 éves "nagy"lánynak. A gesztenyetortám krémjéből marad egy adagnyi s ehhez kerestem piskótát. Korábban már sütöttem muffin-tésztából tortát, most is emellett döntöttem. a gesztenyés muffin alapján készítettem a tortaalapot.
Hozzávalók:
2 tojás
15 dkg cukor
10 dkg gesztenye lekvár
3 evőkanál sütőrum
10 dkg vaj
10 dkg étcsoki
15 dkg liszt
és egy mokkáskanál sütőpor
Bekapcsolom a sütőt 180 fokra, majd neki látok a tészta készítéshez.
A tojásokat felverem a cukorral, hozzáadom a gesztenyelekvárt és a rumot, majd keverőkanállal eldolgozom a korábban vízgőz felett felolvasztott, majd kissé hűlni hagyott vaj és csoki keverékét. Végül nagy mozdulatokkal hozzákeverem a sütőporos lisztet. 24 cm-es tortaformát kibéleltem sütőpapírral és 25 perc sütés után rácsra helyezve kihűtöttem. Kettévágtam, megkentem a gesztenyés krémmel, a borításként zöld pillecukorból (mandula-aroma színnel megerősítve) bevonót gyúrtam a régebbi recept szerint. A korábban szintén pillecukozból készített rózsáimat használtam díszítésként.
Bogikának tetszett a torta, gyorsan el is fogyott!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése