2012. szeptember 30., vasárnap

Barbie torta


Még a Balatonon beszélgettünk Katicával arról, hogy az unokahúgának a születésnapjára kellene készíteni egy "csajos" tortát. Akkor ez csak gondolat maradt, ám a keresztlányom -tegnapi- 9 éves partyjára megvalósítottam - az édesanyja, Ági által támogatott - ötletet.
A netes képtalálatok után tudtam, hogy milyen tortát nem szeretnék, ill. mi látszik a legmegfelelőbbnek.
Így a torta alapjának sütöttem egy kakaós kuglófot. Majd a kiegészítéshez egy egyszerű, kicsi 15 cm-s vaníliás piskótát. A krémnek csokipudingos-"hullalát" kevertem. Ez utóbbival kezdtem, az Oetker étcsokis porból a leírás szerint megfőztem a pudingot, aminek a tetejét vastagon megszórtam porcukorral, hogy ne bőrösödjön a hűléskor. Megsütöttem a kuglófot és a piskótát. Pár órával később felvertem a hullalát (növényi, magas zsírtartalmú "tejszín"hab), apránként hozzáadva a pudingot. Az összeállítás előkészületeként folpackba betekertem a felöltöztetett Barbie-t, a fejére és a haját megóvandó, alufóliát csavartam, valamint egy papírtörlő belsőhengerét is beburkoltam. Mikor a szeletekre vágott kuglófot rétegeztem a krémmel, merevítésnek belenyomtam a kartonhengert s a hiányzó szoknyarészt kialakítottam a vaníliás piskótából.

 Egy éjszakát dermedt a csokis krémmel bekent szoknyalap. Reggel pillecukros bevonót készítettem, halvány rózsaszínt, egy darabjához lila ételfestéket gyúrtam, s virágokat szúrtam ki. A nagyobb masszát vékonyra nyújtottam, majd szoknyaszerűen terítettem a tortára. Díszítés után bemetszettem, beletoltam a babát, masnis övvel dolgoztam egybe a torta és a Barbie találkozását. Végre lekerült a védőfólia, s pompázhatott az elkészül mű. Eszti is vágyakozóan nézte a királylányos édességet, 5 éves szülinapjára már megrendelte, lila színűt, és olyat amiben nincs kakaós tészta. Szóval lehet gyakorolnom! Nagy sikert arattam, egy darabka marad csak belőle.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése