2011. május 5., csütörtök

Kék macaron, ganache-sal töltve


Most is a jól bevált receptet alkalmaztam.
A sütőt (160 fokra) bekapcsoltam, a hozzávalókat pontosan kimértem, Kis lábasban a kristálycukorból és a vízből szirupot készítettem, 120 fokosra hevítettem.
Az kimért tojásfehérjét először lassan, laza habbá vertem, majd a megfelelő hőfokú szirupot -az edényfalára csurgatva- hozzáadtam.
A mandulaliszt+porcukor+ tojásfehérjéből + 4-5 csepp ételszínezékből "marcipánt" készítettem. Spatulás fakanállal, passzírozó mozdulatokkal húzogattam.
A habot és a masszát összedolgoztam, majd egyszerű 17 mm csőátmérőjű habzsába töltöttem. Sütőpapírral bélelt sütőlemezre kb. 3 cm átmérőjű halmokat nyomtam.

Nekem a 160 fokos sütőben 15-17 percig tartott, míg készre sültek.
Ez alkalommal a "félgömböket" ganache-sal ragasztottam össze.

Hozzávalók a csokis krémhez:
15 dkg csokoládé
12 dkg tejszín
2 dkg vaj
1db reszelt tonkabab
A tejszínt felforrósítjuk (kb. 90 fok), majd tűzről levéve feloldjuk benne az apróra tördelt csokoládét, a vajat és a tonkababot. Egy-kétszeri keverés mellett kihűtjük.

A macaronok színe a viták elkerülése végett kék. Sajnos a természetes por ételszínezékből (tengeri alga) nem kék lett, hanem olyan "zavaros Balaton" színű. Ezért próbáltam a zselés társával javítani, ami a sütés előtt már hasonlított arra az árnyalatra, amit szerettem volna, ám a hő hatására a macaronok széle fodrosodott, színük pedig zöldes beütést kapott. Szóval kék-kék, de én nem erre gondoltam. Az íze viszont a tonkababos töltelékkel még finomabb lett. Nem adom fel, még tökéletesítem a tudásom...

1 megjegyzés:

  1. Legyen bármilyen színű is, jöhet! Kéne csinálni valami kis szürreál színű teljes menüsort :))

    VálaszTörlés