2017. február 19., vasárnap

Farsangi fánk

Hétvégén farsangoltunk a barátokkal, gondoltam stílusos édességgel lepem meg őket. A szokásosnál kisebb fánkokat készítettem, hogy a gyerekek ne legyen túl sok egyszerre. Nagy sikere lett, még fánkevő versenyt is rendeztünk.

Hozzávalók:
50 dkg liszt
3 dl tej
3 dkg élesztő
1 kiskanál cukor
csipet só
5 dkg vaj
2 tojássárgája
1/2 dl rum

A langyos tejben elkeverem a cukrot, belemorzsolom az élesztőt, meleg helyen felfuttatom. A lisztet dagasztótálba szitáltam, a vajat olvasztva, a rummal sóval és a tojásokkal a liszthez adom, majd az élesztős tejet is a liszthez adom. Alacsony, majd közepes fokozaton közepes keménységű tésztát készítek. Meleg helyen duplájára kelesztem. Gyúródeszkán ujjnyi vastagra nyújtom s a kívánt nagyságúra szaggatom pohárral vagy kiszúróval.
Ezután még 30 percet kelesztem konyharuhával letakarva. 170 - 180 fokos olajban aranybarnára sütöm. (az olajba először  nem a lisztes felével helyezem a korongokat, s lefedve sütöm, megfordítás után már nem teszem rá a fedőt). A papírtörlőre helyezett fánkokat még melegen megszórom vaníliás porcukorral, sárgabarack lekvárral kínálom.



3 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Jól fog jönni a recept, köszönöm!

    VálaszTörlés
  3. Pont múltkor gondoltam rá, hogy kellene sütni fánkot, még sosem csináltam ! Ezt a receptet tuti ki fogom próbálni, és az is tök jó ötlet, hogy kisebb méretben süssük ki! �� Azt hiszem megvan a hétvégi program ��

    VálaszTörlés