2012. december 3., hétfő

Sütőtökös gnocchi vargányával

 Nagyon szeretem a gnocchit, a céklás változaton felbuzdulva elkészítettem sütőtökkel is. A feltéthez ez alkalommal vargányás-rókagomba ragut terveztem. Ám a vásárlás hevében valahogy a rókagomba megszökött, kicserélődött, így csak vargányát használtam.
Hozzávalók:
50-60 dkg burgonya
25 dkg sütőtök
1 tojás
kb. 15-20 dkg finomliszt

a feltét:
2 szál újhagyma, zöldje is!
5 dkg vaj
provance-i fűszerkeverék
40 dkg mirelit vargánya
só, bors
5 dkg parmezán
A burgonyát puhára főzzük, megpucoljuk. A krumplinyomón átnyomjuk. A sütőtököt felszeletelve puhára sütöttem  majd a kívánt mennyiséget a héja nélkül pürésítettem. Amikor mindkettő kihűlt, sózzuk és összedolgozzuk az egész tojással és a liszttel. Laza tésztát készítünk, sűrűbbet, mint egy krumplipüré. Habzsákba töltjük és lobogó sós vízbe szaggatjuk, egy olló segítségével. Amikor feljön a víz tetejére, szűrővel kevés olajra szedjük.
Serpenyőben vajat melegítünk, megpároljuk benne a felkarikázott hagymát, fűszerezzük, hozzáadjuk a feldarabolt gombát 1-1,5 dl fehérborral fedő alatt 20 perc alatt készre pároljuk. Végül apróra vágott petrezselyem- és bazsalikomlevéllel megszórjuk. Reszelt parmezánnal koktélparadicsommal díszítve tálaljuk.
 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése