2011. október 20., csütörtök

Karalábé krémleves, sajtos-brokkolis galuskával


A krémleves repertoáromat szerettem volna bővíteni, a nyersen kedvelt karalábéra esett a választásom. Anyukám gyakran készített "hagyományos" kockára-vágott karalábélevest. Most az az ötletem támadt, a hozzávalókat megfőzés után pürésítem, s hogy színe is legyen sajtos-brokkolis galuskával kínálom.
Hozzávalók:
2 közepes zsenge karalábé kockára vágva (30-40 dkg)
1 közepes vörös v. salotthagyma
zöldségalaplé (én ismét bevetettem anyukám által elrakott daráltzöldséget)
2 dl tej vagy tejszín
só, bors

Az apróra vágott hagymát üvegesre pirítom, majd a kockára vágott karalábét is párolni kezdem, majd sózom, borsozom, felengedem az alaplében elkevert tejjel, puhára főzöm. Turmixba téve krémesre aprítom. Újból felforralom és beleszaggatom a galuskákat.
Hozzávalók:
15 dkg főtt brokkoli U(villával apróra törve)
5 dkg reszelt sajt
5 dkg liszt
1 egész tojás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése