2011. június 30., csütörtök

Zöldséges lazac


Nem tudom miért, de több cikkben is azt olvastam, hogy a magyarok kevés halat fogyasztanak. Aztán belegondoltam, a szardínián kívül én is csak nagy ritkán eszek halat. Pedig milyen jó egy finom bajai vagy hagyományos halászlé, isteni a sült pisztráng vagy a harcsapörkölt, s akkor a fogas, busa, ponty s az apróbb halakról nem is beszéltem. A pucolás, a hosszan tartó halszag, és a szálka, a lehetséges magyarázat, hogy miért kerül ritkán az asztalunkra hal. Bár némely darabnak az ára is "húzós". Szerettem volna valami könnyűt, finomat. A piacon vettem lazacot s egy-két zöldséget, de így sem kaptam mindent, ami a Stahlféle "Daniel sült lazacához" kell. Mivel azt már többször elkészítettem, egy mutációt kreáltam.

Hozzávalók 2 főre:
25-30 dkg lazacfilé
2 közepes sárgarépa
1 póréhagyma
1 közepes cukkini
1 gerezd fokhagyma
só, bors, provence-i fűszerkeverék
kb. 5-7 dkg vaj
a tálaláshoz citromgerezdek, paradicsom
A gombamártáshoz:
2 deka vaj
1 kismarék dióbél
3 fej gomba
só, bors
1 dl tejszín

A póréhagymát felkarikázzuk, a sárgarépát és a cukkinit julienre vágjuk, 2-4 dkg vajon a fokhagymával és fűszersóval fedő alatt, 10 percig pároljuk. A gombát felszeleteljük, vajon a dióval, sóval, borssal, megpároljuk és 1 dl tejszínnel felöntjük. (nekem éppen kókuszkrém volt megbontva, azzal is tökéletes lett!)
A lazacról lefejtettem a szürke bőrös részt, két darabra vágtam, megsóztam és meghintettem provence-i fűszerkeverékkel, vajon, fedővel, 5-7 perc alatt puhára pároltam. Bazsalikom levéllel, megcitromozva, paradicsommal tálaltam.

2 megjegyzés: