2011. március 2., szerda

Levendulás macaron



Az utóbbi időben előtérbe került nálam a "lila" szín. (lásd céklás próbálkozásaim...) Így mindenképp szerettem volna lila macaront készíteni, s ha már lila, legyen egy leheletnyi levendula íze is. Sikerült nagyon jó minőségű eszenciát beszereznem és az ételfesték használatra készen várt. A kb. 30 macaronhoz bevált receptet követtem az előkészítésnél.
Hozzávalók:
180 g őrölt mandula (házilag nem nagyon elkészíthető, mivel teljesen száraznak kell lennie)
120 g porcukor
180 g kristálycukor
55 g - 55 g tojás fehérje (mindenképp szoba hőmérsékletű, de jó ha egy éjszakát pihentetjük)
45 g víz (a maximalistáknak Evian)
A hozzávalókat pontosan kimérjük, s bekapcsoljuk a sütőt kb. 160 fokra. Serpenyőben, lábasban a kristálycukorból és a vízből szirupot készítünk. Fontos!! keverés nélkül 115-120 foknyira hevítjük. A legjobb, ha cukorhőmérőt használunk.
Az 55 g tojásfehérjét először lassan, laza habbá verjük, majd a megfelelő hőfokú szirupot -az edényfalára csurgatva- adagoljuk hozzá, de ekkor magasabb fokozatra kapcsolunk, itt tesszük bele az ételszínezéket is.
A mandulaliszt+porcukor+ másik 55 g tojásfehérjéből + 4-5 csepp eszenciából "marcipánt" készítünk. Nem keverjük, hanem spatulás fakanállal, passzírozó mozdulatokkal húzogatjuk.

A habot és a masszát összedolgozzuk, majd egyszerű nagy lyukú habzsába töltjük. Sütőpapírral bélelt sütőlemezre kb. 3 cm átmérőjű halmokat nyomunk. (ügyelve az elszakításra, hogy ne legyen "farka", "tüskéje" a macaronnak)
150-160 fokos sütőben légkeveréssel 12-15 percig sütjük.
A vaníliapudingot felét 3 dl tejjel, cukorral és ételszínezékkel és aromával felfőztem, amikor kihűlt összeragasztottam vele a süti két-két felét.



3 megjegyzés:

  1. Szuper lett.
    Nekem két sikertelen után egy sikerült:-)

    VálaszTörlés
  2. Hú,nagyon jól néznek ki.Én még nem próbálkoztam macaronnal,pedig nagyon tetszenek.De te nagyon jól le is írtad,úgyhogy egyszer,talán...

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm az elismerő szavakat! A levendula aromától az íze és az illata is fantasztikusan jó lett!
    Jó volt nézni, ahogy barátaim élvezettel fogyasztották!

    VálaszTörlés