2010. október 7., csütörtök

Rakott tészta

A múltkori összejövetelünk egyik darabjával adós vagyok még. Ez a recept mindig formálódik, alakul aszerint, hogy a bevásárláskor mi jut eszembe, illetve itthon a hűtőm mit rejteget...
A rakott tészta készítéséhez leginkább a "fussili" csavart tésztát szoktam használni. Vékonyabb, vastagabb, három színű (tricolor) ezmár ízlés és hangulat kérdése. 4 főre 30 dkg tésztát szoktam puhára főzni. Nem olaszosan al dente, hanem teljesen, hiszen a sütéskor veszít a puhaságából.
Hozzávalók a töltelékhez:
20 dkg szeletelt felvágott és/vagy sonka, kockára vágva, kevés olíván megfuttatva
10 dkg szeletelt gomba vajon megpárolva
15 dkg cukkini kockára vágva vajon megdinsztelve
paradicsomszósz, vagy az Anyuféle ketchup (recept hamarosan)
Kisebb hagymát apróra vágva megpirítottam, hozzáadtam a friss meghámozott, felkockázott paradicsomot (15-20 dkg), sóztam, borsoztam. Egy kövér fokhagymát belekapartam, friss bazsalikommal, kakukkfűvel és petrezselyemmel ízesítettem.
A hozzávalókat összekeverem és egy 5-10 percig együtt összeforralom.Az összeállításhoz 20 dkg füstölt pizza mozzarella, 10 dkg reszelt trappista sajt.
Két evőkanál olívával kikenek egy 25x40-es tepsit/jénait a tészta felét belehalmozom, majd egyenletesen elterítem a tölteléket, ezután a vastagabb szeletekre vágott mozzarella karikák következnek, végül a maradék tésztát ráborítom s a tetejét bőven megszórom a reszelt sajttal. Kb. 30 perc alatt 180 fokon ropogosra sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése