2019. augusztus 22., csütörtök

Grissini kovásszal

Könnyed, beszélgetős borozás mellé kiváló ropogtatnivaló, különféle kencékkel kitűnő party kaja. A kovászetetésből "feleslegessé" vált darabból kisebb részletekben is elkészíthető.
Hozzávalók:
200 g pizza finomliszt
50 g fehér kenyérliszt
130 g madrekovász
130 ml langyos víz
1 tk só
3 ek olívaolaj



A kovászt felhabosítottam a langyos vízben, majd hozzáadtam lisztet és félórát autolizáltam. Öt perc dagasztás után adtam hozzám a sót és egy evőkanál olívát, tovább dagasztottam még öt percet. A maradék 2 ek olajjal kikentem egy kelesztő tálat és szirom-hajtogattam. Ezt még 2-szer 30-45 percet követően elvégeztem. Az utolsó hajtogatás után letakarva 45 percig hagytam kelni a tésztát. Lisztezett deszkán téglalap alakúra lapogatva „nyújtottam” kb. fél centi vastagra. Folpakkal letakarva 15 percet pihentettem. 1 cm széles csíkokat vágtam, megsodortam, majd sütőpapíros lemezre fektettem a grissiniket. Nagy nejlont húztam a lemezre és még 1 óra kelesztés következett. Közben előmelegítettem a sütőt 250 fokon úgy, hogy az aljába betoltam egy üres zománcos tepsit. Amikor elkezdtem a sütést egy pohárka vizet öntöttem a forró tepsire így gőzben tudtak pirulni a rudacskák. 10 perc után kivettem a tepsit, és a hőmérsékletet is 200 fokra mérsékeltem. Kb. még 10-15 perc kellett hogy a grissinik aranybarnára süljenek. Amint kivettem, vízpermetet kaptak, majd sütőrácson hagytam kihűlni. (Ha szeretnénk a sütőbe kerülés előtt a vízzel megkent rudakra szezámmagot, köményt is szórhatunk, vagy a sütés közepén a sósperec mintájára 1:4 só-liszt, víz keverékkel meglocsolhatjuk.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése