2012. január 10., kedd

Dobókockás Dobostorta


A barátnőm férje januárban lett 50 éves. Az ő születésnapjára készítettem a Dobos-tortát. Igen ám, de ebbe nem nagyon lehet gyertyát szúrni, meg különben is... A dob-szerencse, 50-kerek szám, adta az ötletet, hogy készítettem 10 db. dobókockát, amiket úgy helyeztem el a tortán, hogy mindegyiken az 'ötös' szám látszódjék.
Az első próbálkozásom bevált receptjét kicsit módosítottam, ez alkalommal 25-cm átmérőjű lapokat sütöttem.

Hozzávalók 12-16 szelethez:
A tésztához (6 db vékony piskótalap)
6 tojás
12 dkg kristálycukor
18 dkg búzaliszt (BL55)
csipet só
Krém:
4 egész tojás
25 dkg kristálycukor
1 evőkanál étkezési keményítő
1 evőkanál vanília esszencia
30 dkg vaj
10 dkg holland kakaópor
a „dob”-hoz
12 dkg kristálycukor
Pár csepp citromlé

Tehát először elkészítettem pillecukros bevonóból a kockákat. Gondosan ügyelve, hogy a megfelelő számok, a helyes oldalra kerüljenek, hisz a valódi kockánál is a szemközti oldalak összege mindig 7.
A sütőpapíron körberajzoltam a 25 cm átmérőjű tortakarikát. A tojások fehérjét a csipet sóval, kemény habbá vertem, közben apránként hozzáadtam a cukrot, végül egyenként a tojássárgákat is hozzákevertem. Majd fakanálra váltva, lassú mozdulatokkal belekevertem a szitált lisztet. A kirajzolt körökre kanalaztam a masszából és egyenletesen elkentem. Előmelegített 190 fokos sütőben, hőlégkeverés nélkül, kb. 8-10 perc alatt készre sütöttem -egyenként- a lapokat. Amint egy kicsit kihűlt, megfordítottam és lehúztam a papírt róluk.

A krém hozzávalóit egy tálban összekevertem, és vízgőz fölött 3-5 percig melegítettem. A vajat közben a kakaóporral együtt nagyon habosra kevertem.
A krémalapot a gőzről levéve kézi robotgéppel tovább habosítottam, amíg szoba hőmérsékletűre vissza nem hűlt. A két krémet kis adagokban egybekeverve tovább habosítottam. A lapokat megkentem, majd gondosan a szélét is körbevontam.
Most egy plusz lapot is sütöttem a "dob"-nak. A kristálycukrot kis lángon, a pár csepp citrommal felolvasztottam, s csak mikor teljesen elolvadt kezdtem keverni, ügyelve arra, hogy még világosbarnán öntsem a 6. lapra. Vajazott késsel határozottan felszeleteljük a még képlékeny karamelles lapot. A felvágott dobos-szeleteket a torta tetejére helyeztem. Majd véletlenszerűen ráállítottam a csinos, kis-kockákat.

4 megjegyzés:

  1. Ez a torta szuper lett, nagyon ügyes vagy! És még miket tudsz, hogy a dobókocka szemközti oldalainak az összege mindig hét!
    Hozzád érdemes járni,tőled érdekes okosságokat is lehet tanulni!
    Jó a blogod, csak így tovább!

    VálaszTörlés
  2. Én is gratulálok a szép és finom bloghoz! A dobókocka ötlete egyedi és kreatív, jól is mutatott! :)

    VálaszTörlés
  3. NAGYON JÓ! Igen ötletes! én is megcsinálom édes apukámnak.Ő is most lesz 50 éves. :)

    VálaszTörlés