2011. január 22., szombat

Gombakérmleves sajtosgaluskával


Már régóta készítek krémleveseket, ám gombásat eddig még nem. Pedig szeretem a gombát minden formában. Speiz-takarítás közben előkerültek a szárított vargánya-, rókagomba szeletek. Így csak néhány szem csiperkét vásároltam hozzá.
A többi krémleveshez hasonlóan a megtisztított gombát először vajon megpároltam, felöntöttem alaplével, beleszórtam a szárított gombákat, sóztam borsoztam. Miután felforrt botmixerrel pürésítettem és tejszínes liszttel sűrítettem. A sajtgaluska receptjét Yasmine-nél láttam, "félesben" készítettem. Mivel a galuskát pihentetni kell így azzal kezdtem. A sajtot robotgéppel le"reszeltem", összekevertem a tojással, búzadarával, liszttel, vágott petrezselyemzölddel és sóval. Kb. 20 percet állni hagytam.

(A fotó csak illusztráció, Mexikóban készítettem)
Hozzávalók:
15 dkg csiperke
evőkanálnyi vaj
2-2 dkg szárított vargánya és rókagomba
8 dl alaplé
2 dl főzőtejszín
2 púpozott evőkanál liszt
bors, só

A sajtgaluska:
5 dkg sajt
1 tojás
2 evőkanál búzadara
1 evőkanál liszt
teáskanálnyi vágott petrezselyemzöld
A forrásban lévő levesbe kanállal szaggattam a galuskát, kóstolás után, még egy kevés borsot őröltem bele. Apróra vágott újhagyma-zölddel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése