2018. november 1., csütörtök

Sütőtökös rizottó


Kellemes, őszi napon egy egytálételes ebédet szerettem volna készíteni. Már régóta kacérkodtam a rizottóval, vega barátnőm miatt hús nélküli változatot csináltam, de a kész fogás több féle sült szárnyas kiegészítéseként megállta volna a helyét.
Hozzávalók:
40-50 dkg sütőtök
32 dkg carnaroli rizs
1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 l alaplé ( a vizet 1 tk bouillon zöldfűszerpor és 1 kk vargánya por keverékével ízesítettem)
1 tk kakukkfű (ízlés szerint sáfrány, rozmaring is kerülhet bele)
1dl száraz fehérbor
5-8 dkg parmezán
5 dkg vaj
1 ek aprított petrezselyem
3 ek pirított tökmag
só, bors, szerecsendió, olívaolaj.
A sütőtököt kisebb 1-1,5 cm kockákra vágtam, kétmaréknyit félre tettem, a többit a rögtönzött alaplébe dobtam megfőni. Szűrőkanállal kiszedtem, pürésítettem. Olívaolajon elkezdtem a finomra aprított vöröshagymát üvegesre párolni, hozzáadtam a zúzott fokhagymát majd belekevertem a rizst és a kakukkfűvet.
Amikor áthevült, ráöntöttem a bort, amit a rizs magába szívott. Ezt követően fokozatosan, több részletben adagoltam hozzá a forrón tartott alaplevet. Középidőben a rizshez kevertem a pürét és fűszereztem, sőt a kétmaréknyi sütőtök kockát is kevés olajon előpároltam, amit kevéssel az al dente állapot előtt a masszához kevertem. A végén a petrezselymet, majd a tűzről levéve a vajat és a parmezánt is beletettem. Szép sárga krémes állagot kaptam, amit a pirított tökmaggal kínáltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése